دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
دارالعلم

حوزه/ مدیر مدرسه تابستانه قرآن و حدیث اعتکاف علمی دارالعلم ویژه‌برنامه‌های علمی این مدرسه را تشریح کرد و گفت: فضلا و علما در این دوره از اعتکاف علمی دارالعلم از محضر آیت‌الله‌ العظمی سبحانی بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی جلائیان اکبر نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار کرد: مدرسه قرآن و حدیث ذیل مدرسه تابستانه دارالعلم از ۶ تا ۱۸ مرداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی به جزئیات کلاس‌های این مدرسه پرداخت و بیان کرد: هفته اول در برنامه صبحگاهی به‌صورت پرسش‌وپاسخ میزبان آیت‌الله سیدان خواهیم بود و پس از آن علم‌آموزان این مدرسه از محضر حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در نوبت صبح و بعدازظهر در مدرسه قرآن و حدیث، بهره‌مند خواهند شد.

مدیر مدرسه تابستانه قرآن و حدیث اعتکاف علمی دارالعلم ابراز کرد: روش‌شناسی و قواعد تفسیر در این مدرسه توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جواد ایروانی که از اساتید توانمند در حوزه مباحث قرآنی هستند، تدریس خواهد شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی که سال‌ها در حوزه تفسیر موضوعی فعالیت دارد، روش‌شناسی تفسیر موضوعی را تدریس می‌کند.

حجت‌الاسلام جلائیان اکبرنیا افزود: دکتر محمدعلی رضایی کرمانی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در گروه قرآن و حدیث ترجمه قرآن، بایدها و نبایدها با نگاهی به یافته‌ها و شنیده‌های حوزه ترجمه قرآن را ارائه خواهد کرد، همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نصیری کاربرد قواعد اصولی در فهم قرآن را با نظر به مباحث جدید طرح می‌کند.

وی اظهار کرد: در این مدرسه ظواهر قرآن، تحلیل انتقادی و برداشت‌های مثبت محور توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی راد و بحث محکم و متشابه توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی‌اصغر ناصحی مطرح خواهد شد.

مدیر مدرسه تابستانه قرآن و حدیث اعتکاف علمی دارالعلم ادامه داد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد در رشته جایگاه قرآن و سنت در فهم دین و دکتر محمدابراهیم روشن‌ضمیر موضوع روش‌شناسی و قرآن‌پژوهی مستشرقان را بیان خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha